Η οικογένεια του Αθανασίου Ζάχου

δασκάλου της Αστικής Σχολής Χώρας

 

 

 

Στην έκθεση φωτογραφικού υλικού εκτίθενται φωτογραφίες, τις οποίες η κ. Μπόντα χρόνια τώρα αναζητούσε και συγκέντρωνε από ελληνικά και ξένα βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες. Είναι φωτογραφίες που είχε τραβήξει τότε ο καλλιτέχνης Α. Ζάχος, αλλά και φωτογραφίες σχεδίων και ολοκληρωμένων έργων του καλλιτέχνη. Οι φωτογραφίες εκτίθενται με φροντίδα και μεράκι σε ενιαία σύνολα και συνοδεύονται από κατατοπιστικά κείμενα. Ένα τμήμα της έκθεσης έχει «εικόνες του παρελθόντος από την αρχιτεκτονική κληρονομιά της πόλης μας, όπως τις αποτύπωσε ο φακός του Αριστοτέλη Ζάχου τις πρώτες δεκαετίες του εικοστού αιώνα, και δίπλα ό, τι έμεινε από τα παλιά».

Για το τμήμα αυτό, αποτέλεσμα πολλής δουλειάς της κ. Μπόντα, η ίδια έγραψε στο πρωτότυπο δίπτυχο που προσφέρθηκε στους επισκέπτες: « Οι αρχιτεκτονικές αντιστίξεις αυτών των εικόνων του παρελθόντος με σημερινές προκαλούν νοσταλγία και θλίψη γι’ αυτά που χάθηκαν, οδηγούν όμως και σε μια διαπίστωση: Η Σιάτιστα είναι μια πόλη η οποία, παρά τα δεινά του αιώνα που πέρασε, κατόρθωσε να διαφυλάξει σημαντικό κομμάτι της πολιτιστικής της κληρονομιάς».

 
 

1. Επάνω  αριστερά: Αρχοντικό Μανούση. Φωτογραφία Αριστοτέλη Ζάχου, από το βιβλίο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΕΣΣΑΛΙΑ Μέσα από το φακό του Αριστοτέλη Ζάχου (1915-1931) Μουσείο Μπενάκη, Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής 

   Επάνω δεξιά: Αρχοντικό Μανούση σήμερα

1. Κάτω αριστερά: Πλατεία Τρία Πηγάδια.Φωτογραφία Αριστοτέλη Ζάχου .Αρχείο Α.Σπύρου 

    Κάτω δεξιά: Πλατεία Τρία Πηγάδια, σήμερα

 

2. Επάνω αριστερά: Μαγειριά από το Αρχοντικό Χατζημιχαήλ-Κανατσούλη . Από το βιβλίο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΕΣΣΑΛΙΑΜέσα από το φακό του Αριστοτέλη Ζάχου (1915-1931)Μουσείο Μπενάκη, Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής

    Επάνω δεξιά: Μαγειριά από το Αρχοντικό Χατζημιχαήλ-Κανατσούλη σήμερα

2. Κάτω  Αριστερά: Αρχοντικό Χατζηγιαννίδη – Νεραντζόπουλου. Από το βιβλίο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Μέσα από το φακό του Αριστοτέλη Ζάχου (1915-1931). Μουσείο Μπενάκη, Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής

    Κάτω δεξιά: Αρχοντικό Χατζηγιαννίδη – Νεραντζόπουλου

3. Επάνω αριστερά: Σπίτι Αργυριάδη. Φωτογραφία Αριστοτέλη Ζάχου. Από το βιβλίο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΕΣΣΑΛΙΑ  Μέσα από το φακό του Αριστοτέλη Ζάχου (1915-1931). Μουσείο Μπενάκη, Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής

      Επάνω δεξιά: Σπίτι σήμερα

3. Κάτω αριστερά: Καλντερίμι στην αρχή της οδού Θ.Τσίπου (προς το Μπούνο) .Φωτογραφία Αριστοτέλη Ζάχου . Από το βιβλίο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΕΣΣΑΛΙΑ Μέσα από το φακό του Αριστοτέλη Ζάχου (1915-1931)Μουσείο Μπενάκη, Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής

    Κάτω δεξιά: Ο δρόμος σήμερα

4. Επάνω αριστερά: Τζάκι Αρχοντικού Μανούση.  Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Wasmuths Monatshefte für Baukunst. Jahrgang, Jahrgang 1922-23/ H 3-4

     Επάνω δεξιά: Η θέση του τζακιού σήμερα

4. Κάτω   αριστερα . Πόρτες του Αρχοντικού Μανούση σε φωτογραφία του Αριστοτέλη Ζάχου, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Wasmuths Monatshefte für Baukunst. Jahrgang, 1922-23/ H 3-4.
    Κάτω δεξιά     Οι πόρτες σήμερα.
 

5. Επάνω αριστερά:  Αρχοντικό Χατζημιχαήλ-Κανατσούλη.Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Wasmuths Monatshefte für Baukunst. Jahrgang, Jahrgang 1922-23/ H 7-8

     Επάνω δεξιά: Αρχοντικό Χατζημιχαήλ-Κανατσούλη σήμερα

5. Κάτω  Αριστερά:  Αρχοντικό Χατζημιχαήλ-Κανατσούλη

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Wasmuths Monatshefte für Baukunst. Jahrgang, Jahrgang 1922-23/ H 7-8

   Κάτω δεξιά: Αρχοντικό Χατζημιχαήλ-Κανατσούλη σήμερα

 

1η ανάρτηση: 4/11/2012